Chip Heath

  • Dois-je quitter un travail stable et agréable pour une offre prestigieuse et stimulante mais sans garantie de succès ? Quelles études choisir alors que je ne suis pas certain de mes succès futurs ? Ai-je évalué toutes les possibilités avant d'ouvrir mon restaurant ? Nous passons notre vie, personnelle et professionnelle, à faire des choix. Mais ceux-ci sont influencés par nos émotions, nos idées préconçues dont nous disposons. Alliant les dernières recherches en psychologie comportementale et l'expérience de ses auteurs auprès des plus grands meneurs d'hommes, ce livre nous dote d'une méthode rigoureuse et efficace pour décider avec toutes les cartes en main, et, enfin, faire les bons choix.

  • Pourquoi certains moments, même brefs, nous marquent à vie ? Pourquoi nos souvenirs les plus précieux se concentrent-ils sur une courte période de notre jeunesse ? Pourquoi avons-nous tendance à nous souvenir du meilleur, du pire ou du dernier instant d'une expérience vécue ?

    Dans ce nouvel ouvrage, Chip et Dan Heath décryptent les ressorts de ces instants puissants capables de changer une vie et vous apprennent à créer des expériences mémorables pour vos interlocuteurs, vos clients, vos enfants...

    Les moments les plus marquants de notre vie doivent souvent beaucoup au hasard ou à la chance... Cet ouvrage vous apprendra à les susciter vous-même.

  • Les idées qui marquent durablement les esprits (comme les légendes urbaines) possèdent des caractéristiques qu'il est possible de reproduire. Rendez vos messages efficaces et captivants en les appliquant

  • The best-selling authors of Made to Stick offer insight into the difficult nature of lasting change, presenting metaphorical illustrations of the conflict between the instinctual and the intellectual areas of the brain while sharing case studies of successful individuals and organizations.

  •   WHY CERTAIN EXPERIENCES HAVE EXTRAORDINARY IMPACT WHAT IF A TEACHER COULD DESIGN A LESSON THAT HE KNEW STUDENTS WOULD REMEMBER TWENTY YEARS LATER? WHAT IF A MANAGER KNEW HOW TO CREATE AN EXPERIENCE THAT WOULD DELIGHT CUSTOMERS? WHAT IF YOU HAD A BETTER SENSE OF HOW TO CREATE MEMORIES THAT MATTER FOR YOUR CHILDREN?

    WE ALL HAVE DEFINING MOMENTS IN OUR LIVES - MEANINGFUL EXPERIENCES THAT STAND OUT IN OUR MEMORY. MANY OF THESE MOMENTS ARE THE RESULT OF ACCIDENT OR LUCK BUT, IN THE POWER OF MOMENTS, INTERNATIONALLY BESTSELLING AUTHORS CHIP AND DAN HEATH ASK: WHY LEAVE OUR MOST MEANINGFUL, MEMORABLE MOMENTS TO CHANCE WHEN WE CAN CREATE THEM?

  • THE NEW YORK TIMES BESTSELLER 'Beautifully written, brilliantly researched' Angela Duckworth, bestselling author of GRIT 'The most interesting, immediately actionable book I've read in quite a while... If life is a series of moments, the Heath brothers have transformed how I plan to spend mine' Adam Grant, bestselling author of ORIGINALS and OPTION B, with Sheryl Sandberg In this latest New York Times bestseller by the authors of Switch and Made to Stick, Chip and Dan Heath explore why certain brief experiences can jolt, elevate and change us - and how we can learn to create such extraordinary moments in our own life and work.

    What if a teacher could design a lesson that he knew his students would remember twenty years later? What if a doctor or nurse knew how to orchestrate moments that would bring more comfort to patients? What if you had a better sense of how to create memories that matter for your children? Many of the defining moments in our lives are the result of accident or luck - but why leave our most meaningful, memorable moments to chance when we can create them?

    In The Power of Moments, Chip and Dan Heath explore the stories of people who have created standout moments, from the owners who transformed an utterly mediocre hotel into one of the best-loved properties in Los Angeles by conjuring moments of magic for guests, to the scrappy team that turned around one of the worst elementary schools in the country by embracing an intervention that lasts less than an hour.

    Filled with remarkable tales and practical insights, The Power of Moments proves we all have the power to transform ordinary experiences into unforgettable ones.

  • « Vous ne devinerez jamais ce qui est arrivé à l'ami d'un ami. » Avez-vous remarqué que la vie des amis de vos amis est toujours plus passionnante que la vôtre ? Les récits qui commencent par cette phrase racontent en général une histoire qui « colle », une histoire que vous n'oublierez pas, une histoire qu'il vous sera facile de répéter.

    Toute légende urbaine fonctionne sur ce principe : facile à retenir, elle se répand comme une traînée de poudre et chacun la raconte à son voisin sans penser à remettre en cause sa véracité. Avez-vous entendu dire que la muraille de Chine était la seule réalisation humaine visible depuis l'espace ? Que l'on utilise seulement 10 % de son cerveau ? Que les épinards rendent « costaud » ? Autant d'idées fausses, mais qui perdurent.

    Ce livre fait le pari de vous apprendre à rendre vos idées plus véridiques mais aussi captivantes que ces légendes urbaines. Que vous soyez professeur de maths, leader dans une entreprise, communiquant dans la santé publique ou éditorialiste, vos messages peuvent être conçus d'une manière qui « accrochera » votre public et permettra qu'ils soient transmis au plus grand nombre. Pour cela, ils doivent répondre à des principes précis que les auteurs détaillent dans cet ouvrage, avec de nombreux exemples à l'appui, tout en vous expliquant concrètement comment les mettre en oeuvre.

    Tout est dans la façon de formuler ce que vous avez à dire. alors montrez que vous êtes génial !

  • Shows you how to overcome your brain's natural shortcomings. This book draws on decades of psychological research to explain why we so often get it very badly wrong - why our supposedly rational brains are frequently tripped up by powerful biases and wishful thinking.

  • Au travail comme à la maison, quand on veut changer quelque chose (devenir plus efficace, se mettre au vélo, pousser son conjoint à arrêter de fumer...), une montagne d'obstacles surgit forcément : trop de contraintes, pas le courage, trop compliqué... Malgré nos bonnes volontés, nous résistons au changement ! Alors comment y arriver ?

  • What is that makes urban myths so persistent but many everyday truths so eminently forgettable? How do newspapers set about ensuring that their headlines make you want to read on? And why do we remember complicated stories but not complicated facts? In the course of over ten years of study, Chip and Dan Heath have established what it is that determines whether particular ideas or stories stick in our minds or not, and Made to Stick is the fascinating outcome of their painstaking research. Packed full of case histories and thought-provoking anecdotes, it shows, among other things, how one Australian scientist convinced the world he'd discovered the cause of stomach ulcers by drinking a glass filled with bacteria, how a gifted sports reporter got people to watch a football match by showing them the outside of the stadium, and how high-concept pitches such as 'Jaws on a spaceship' (Alien) and 'Die Hard on a bus' (Speed) convince movie executives to invest vast sums of money in a project on the basis of almost no information. Entertaining and informative by turns, this is a fascinating and multi-faceted account of a key area of human behaviour. At the same time, by showing how we can all use such cleverly devised strategies as the 'Velcro Theory of Memory' and 'curiosity gaps', it offers superbly practical insights, setting out principles we all can adopt to make sure that we get our ideas across effectiely.

  • We all know that change is hard. It's unsettling, it's time-consuming, and all too often we give up at the first sign of a setback.

    But why do we insist on seeing the obstacles rather than the goal? This is the question that bestselling authors Chip and Dan Heath tackle in their compelling and insightful new book. They argue that we need only understand how our minds function in order to unlock shortcuts to switches in behaviour. Illustrating their ideas with scientific studies and remarkable real-life turnarounds - from the secrets of successful marriage counselling to the pile of gloves that transformed one company's finances - the brothers Heath prove that deceptively simple methods can yield truly extraordinary results.
    />

  • Que l'on soit manager, enseignant, parent, que ce soit pour sa vie personnelle ou professionnelle, nous devons tous prendre des décisions. Si vous hésitez entre deux marques de dentifrice, il y a peu de chance que cette décision ait une quelconque importance. Mais si vous vous demandez quel candidat recruter ? Si vous hésitez à démissionner pour vous occuper de vos enfants ? Si vous hésitez à baisser vos prix de vente ?
    Alors comment faire le bon choix ? Trop souvent, nos émotions et nos idées préconçues nous influencent et il est souvent trop tard pour revenir en arrière quand on se rend compte de notre erreur. En suivant un process simple mais efficace en seulement 4 étapes, nous évitons dans la plupart des cas de commettre le mauvais choix.

  • MAKING NUMBERS COUNT - HOW TO TRANSLATE DATA INTO STORIES THAT STICK Nouv.

    Making Numbers Count is a lively, practical, first-of-its-kind guide to turning cold, clinical data into a memorable story. Until very recently, most languages had no words for numbers greater than five - anything from six to infinity was known as ''lots''. While the numbers in our world have become increasingly complex, our brains are stuck in the past. Yet the ability to communicate and understand numbers has never mattered more. So how can we more effectively translate numbers and stats so that the data comes alive? In Making Numbers Count, Chip Heath and Karla Starr argue that understanding numbers is essential - but humans aren''t built to understand them. Drawing on years of research into making ideas stick, they outline six critical principles that will give anyone the tools to communicate numbers with more transparency and meaning. Using concepts such as simplicity, concreteness and familiarity, the authors reveal what''s compelling about a number and show how to transform it into its most engaging form. Whether you''re interested in global problems like climate change, running a tech firm or a farm, or just explaining how many Cokes you''d have to drink if you burned calories like a hummingbird, this book will help math-lovers and math-haters alike translate the numbers that animate our world.

empty